Hemma ett par dagar

Tur att jag kollade min kalender igår, det var visst måndag-onsdag det var praktik. Så nu är jag hemma efter att ha kört bil ännu en gång. Pust.
De här dagarna passar ju faktiskt bättre, imorgon är ju ännu en lugn dag på sjukhuset, tisdag operation och på onsdag kommer han förhoppninsgvis ner på avdelningen igen om allt går bra och då kommer ju jag också dit.

Idag har det inte hänr så mycket. Vi tog en liten tur på stan, Lund har dock inte så värst mycket söndagsöppet, men vi gick till Åhléns för att köpa lite strumpor och efter det blev det ännu en vända till leksaksaffären och inköp av ett par spel att fördriva tiden med.

Victor är på sitt allra charmigaste humör och ser ut som en hel sol så fort någon annan än jag eller Silvio är i närheten, sötungen så han är stor favorit på avdelningen just nu. Nu hoppas vi bara på att hans lilla släng av någon slags infektion går ner till tisdag. Vet inte riktigt vad han har, men blodprovet igår visade ett värde på 28 (vet inte vad man mäter.. man aja) så han fick antibiotika, på kvällskvisten var han lite febrig. Det märktes inte på honom så just det kan vara tänder kanske, han är ganska lös i magen, dreglar och tuggar hysteriskt på allt han kommer över.
Hursom, idag valde de att köra på med lite tuffare antibitika så nu får han det direkt i blodet istället, hoppas att det hjälper.

Nu tänkte jag försöka sova lite så jag orkar med allt nytt imorgon. Jag ska börja med att vara på det apoteket som är vid sjukhuset, på tisdag ska jag vara på dosapoteket och på onsdag på det som är i linnégallerian. Spännande! Eller så blir jag avskräckt och byter inriktning i livet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0