Låg jippefaktor

Jag har precis pratat med den där handläggaren på Länsstyrelsen då jag hade lite frågor kring orimligheten i att vara inskriven på Arbetsförmedlingen under pågående anställning samt att jag inte alls var det minsta arbetslös men ändå behöver ett intyg om att jag är inskriven där för att få ut min slutlön.
Logik på hög nivå.

Jag vet inte riktigt, men jag har ju lätt pratat med folk som har större koll på sitt arbete än vad hon hade. Vad jag egentligen menar är att hon inte har den minsta koll. Jag förklarade också att jag fick uppgifterna om att jag behöver skriva in mig i torsdags eftermiddag och det var väl ändå i senaste laget.
Hon tyckte dock att det löser sig om jag påanmäler mig nu och får det där intyget samt skickar med förklaring till den där blanketten som jag ska skicka in.

Jag tror på det när jag ser det.


För övrigt har vi ett par snorungar här hemma i ordets rätta bemärkelse. Extra kul blir det att de har påbörjat rivningen av lägenheterna i trappuppgången brevid så det är ett fruktansvärt oväsen här.

Dagens göromål blir alltså Arbetsförmedligen och sjukhuset för att ta nytt blodprov på Victor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0