Och ännu ett steg bakåt

Jag pratade precis med Silvio. Victor har blivit dunderförkyld så han får vara på BIVA ett tag till och därmed är han kvar i Lund ett ännu längre tag till.
Inte nog med det. Lovisa har börjat fråga efter mamma och pappa. Lilla hjärtat. Jag hade ju hoppats att hon skulle få komma hem nu i helgen, men det kan vi ju glömma. Hon är ju alldeles för liet för att vara borta så länge.
Tänk så bra om jag inte hade haft skola nästa vecka, då hade jag kunnat få hem henne och så hade vi väl fått köra någon slags byteshandel mellan barnen, men nu går ju inte det heller. Hade jag kunnat skippa skolan hade jag gjort det, men gör jag det hamnar jag efter med så mycket att det inte finns en chans att ta igen det i år.
Så jäkla typiskt allting.

Dessutom fick jag idag brev angående lägenhetsrenoveringen. Vi har blivit tilldelade en ersättningslägenhet och det är ju bra, MEN.. Nu har de ändrat sig igen så man får bara en helg på sig att ordna allt. Under den helgen förväntas man att flytta allt man behöver flytta samt flyttstäda sin vanliag lägenhet och leka tetris med alla saker man har. Lycka till med två små barn..
Det dumma är också att vårt förråd är i trappuppgången brevid och där börjar renoveringarna tidigare, vi har alltså ingen tillgång till vårt förråd.. Vi har ju två barnvagnar där som v behöver ibland. Härligt.. Verkligen.. Vår trappuppgång är ju redan överfull med barnvagnar (vår syskonvagn och nån grannes vagn) samt en helsikes massa cyklar.

Nu känns det mesta bara skit och elände.

Kommentarer
Postat av: Tella

Flyttstäda????? Varför i h*e då????? Det är ju knappast så att det är pinsamt rent när ni ska flytta tillbka...

2009-10-09 @ 12:43:19
Postat av: Nina

Jag hjälper till under flytthelgen, räkna med mig!

2009-10-09 @ 13:27:28
URL: http://ninsans.blogg.se/
Postat av: Johanna HK

Jag hjälper också mer än gärna till under flytt helgen. Och om ni vill ha hem Lovisa så finns jag här under dagtid emma och kan ta hand om henne. Jag är tillgänglig efter 11 på måndag fm!

2009-10-09 @ 13:59:01
URL: http://johannahk.blogg.se/
Postat av: Emma

Flyttstädningen motiverade de med att en del är inte så bra på att städa så det blir "farlig arbetsmiljö" för de som ska riva.

Jag tyckte att har jag det "normalstädat" bör de överleva och mer städning än så tänker jag inte ödsla på det hela..



TACK ni andra.. jag lovar att utnyttja er.. mohahha :P

2009-10-09 @ 22:40:12
Postat av: Natha

Jag hjälper också till Emma.. killen också.. kram

2009-10-12 @ 10:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0