Regn och rusk

Hösten har verkligen kommit till Lund, det både regnar och blåser på tvären. Riktigt ruggigt. Vid ronden tyckte läkaren att vi inte nödvändigtvis måste vara på sjukhuset hela tiden utan om vi ville kunde vi gå ut en runda. Vi tog honom på orden och gav oss ner på stan.
Först gick vi till leksaksaffären, dels har de världens bästa leksaksaffär i Lund, där finns allt. Verkligen allt, de har vanliga babysaker också som vagnar, bilstolar etc.
Vi var egentligen ute efter ett spel eller så till oss stora så vi kan slå ihjäl lite tid. Det blev något som kallades Risk express, en väldigt komprimerad version av Risk. Inte särskilt roligt, men det duger. Victor fick en stor, mjuk kloss med lite aktiviteter på.
Nästa anhalt var nästa "leksaksaffär", Akademibokhandeln. Det blev lite smått och gott för oss båda där.
Slutligen gick vi till saluhallen för att köpa lite gott till kvällen, det blev skinka, salami och lammstek från charken och lite antipasti och bröd. Kanon kvällsmat.

Nu ska jag bara ta mig en dusch. Min borste låg på sjukhuset i morse och jag ville inte tvätta håret utan att kunna trassla ut det så jag ska tvätta bort stripigheten nu :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0