Söndagsaktiviteter och funderingar

Idag hade vi som sagt rumsarrest. De missade att informera oss igår om att Victors CRP (nåt slags mått på infektion) var 194, vilket är väldigt högt. Han brukar ligga och snurra runt 20.
Nåväl, ett nytt prov togs idag och det visade ett värde på 109 så det har ju gått ner bra.

Under eftermiddagen var det dags för ultraljud och röntgen. Victor skötte sig riktigt bra och läkaren fick förhoppningsvis se det han ville se.
Sen har det inte hänt så mycket mer idag. Jag har ägnat förmiddagen åt att panikplugga då vi skulle lämna in ett projektarbete idag som ska redovisas imorgon. Vi har lyckats knåpa ihop lite så jag hoppas att det räcker.

Jo, jag undrar verkligen hur det ska gå med vården på hemmaplan. Nu har ju sjukvården där vid två (två för mycket alltså) missat att Victors shunt har börjar sluta sig. I samband med båda gångerna har vi ju varit inlagda i Växjö, men de har tyckt att allt ser bra ut, låter bra osv, inget fel på Victor.
Med facit i hand vet vi ju att det har varit fel båda gångerna.
Behöver jag säga att jag inte känner mig ett dugg trygg med att gå på kontroller i Växjö? Det finns ingen barnkardiolog på sjukhuset så vi får förlita oss på läkare som inte har erfarenhet av Victors hjärtfel. Väldigt jobbigt och något vi givetvis måste ta upp för att få en hållbar lösning på. Det funkar inte med ännu en miss. Nu har han visserligen ingen shunt, men det kan ju fortfarande strula, det blir ju ändå ärrvävnad och sådan som kan orsaka problem.

Kommentarer
Postat av: Tella

Jag tycker på något sätt att det hade varit hur bra som helst om Silvio fått ett jobb i Gbg-trakten innan Victor föddes. Dels för att vården av hjärtsjuka barn är så bra på Drottning Silvias Barnsjukhus, dels för att det hade varit lättare att få träffa Lovisa trots att hon är hos farmor o farfar.

2009-10-11 @ 18:23:53
Postat av: Emma

Ja, eller bott i typ Lund hade inte varit fel det heller. Jag är ju sedan jag var riktigt liten totalförälskad i staden och skulle lätt kunna bo här.. Men så var det ju jobb man skulle ha.



Silvio sökte ju en del jobb i Lund/Mamlö, men tyvärr utan respons.

2009-10-11 @ 18:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0