Hemlängtan

Usch, nu är jag trött på att det är så mycket som händer hela tiden och att allt är så förbaskat oplanerat. Fast först till den största frustrationen.. boendet.
Igår när jag anlände till vandrarhemmet visste jag inte vilka jag skulle dela rum med eftersom inget var på rummet när jag mutade in den sista sängen. Det visade sig dock att det bara var folk från klassen. Vi la oss för att sova, den sista tjejej ramlade in, jag läste en stund, somnade.. och vakande ungefär 30 minuter senare av ett oväsen utan dess like. Sista tjejen (vet inte vad hon heter för hon har precis börjat i klassen) drar timmerstockar som lätt kan utmana Silvio. Hopplöst. Jag som inte ens kan sova när någon andas lite tungt. Nåja, jag tände lampan för att läsa några sidor.. Då kommer min stora skräck. En gigantisk (ja, den var faktiskt stor) spindel letar sig fram från sin gömma bakom gardinen och tar en promenad i taket bort mot min säng. Mitt hjärta höll på att banka sönder och jag samlade ihop allt mod jag någonsin haft och hämtade lite papper för att ta bort spindeln. Den gick ett hårt öde till mötes i toaletten. MOHAHAHA.. Sen var jag vaken i sissådär tre timmar till. När jag äntligen somnade drömde jag bara om otäcka spindlar.
Nåja, skolan då. Den började klockan 9 och slutade ungefär 12 timmar senare. Laborationen vi gjorde idag var inte lika segdragen så jag hade hunnit med sista tåget hem om jag hade haft med mig mina saker.
Nu ska jag egentligen förbereda morgondagens kemilaboration.. jag väntar några minuter till. Vi fick ut laborationen i eftermiddags och de vill att vi ska ha förberett med att svara på en massa frågor, rita upp schema för arbetsordning, riskanalyser och tjosan hejsan. Allt som man inte hinner eftersom man känner för att sova. Samtidigt har lärarna sagt att vi inte behöver veta laborationerna tidigare.. men eller hur. Och när en tjej förklarade att hon kommer att vara hemma runt 23 på kvällen och ska åka igen strax efter 7 på morgonen fick hon bara till svar att det finns ju massvis med tid däremellan att förbereda sig på..
Så sömn är överskattat alltså.. Jag tror inte att en person med lätt sömnbrist är särskilt lämplig i ett kemilabb...

Så.. ehh.. nu ska jag försöka knyta mig och läsa kemi.. vad jag längtar.. eller inte.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Det verkar som att alla lärare på universitet och högskola har totalt glömt sådana nödvändigheter som att sova och äta - min lärare är likadan. Det är hopplöst.



Och fy tusan för spindlar som klättrar på väggarna mitt i natten! Spindlar är ju bland det värsta som finns. usch och fy.

2009-09-22 @ 23:51:00
URL: http://kerstinydrefors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0