Onsdagshändelser

Klockan 7 i morse blev jag väckt. Inte av skrikande barn, inte av väckarklockan (den ringer 7:30 när det är dagis), men av att de borrar i huset, 3 trapphus bort.
Härligt.
Jag kände ganska snabbt att det inte kommer bli något pluggande innan byggarna har gett sig av, de har borrat hela dagen med undantag för sina kafferaster.
Strax innan jag for iväg med Lovisa la vårt internet av. Någon har grävt av en huvudkabel. Bra jobbat. Grattis. Tur att jag har det mobila att surfa på.

Igår frågade jag ju min lärare om skolan hade rapporterat in min närvaro till csn, och jo det skulle vara gjort, men hade jag frågor skulle jag vända mig till den där administratören som sköter det. Gjorde alltså så. Slängde in ett läskvitto på mailet, såg att hon läst det... väntade några timmar och fick sedan svaret att jodå, jag var inregistrerad, men att det blivit det lite sent. Lite sent som i att det inte hände innan jag påminde. Suck, men det var ju det som saknades för när jag loggade in på csn idag så stod det att pengarna kommer imorgon. Skönt! Påminnelser har ju börjat trilla in..

I eftermiddag ska Silvio ta ett litet snack med vår kära hyresvärd, han blev om möjligt mer upprörd än mig över hela renoveringsjippot och tyckte att det fick vara nog nu.

Jag å andra sidan ska till Erikshjälpen med Nina och Josse, de har ju bara öppet onsdag och lördag så idag ska jag checka in om det jag söker finns där. Givetvis blir det en ny runda till Röda Korset också.
Ja, jag har en ny liten affärsidé på gång. Så på gång så att jag håller på att dona med hemsidan och nu köper på mig lite råmaterial. Jag hoppas det blir bra. Blir det inte bra har jag inte lagt ut mer än ett par hundralappar så det känns ok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0