Var är labrapporten din?

Jo, den har jag supit bort.
För den var så kort...

Jepp, de flesta som på ett eller annat vis någonsin varit i sällskap med overallnissar eller gått på sittning har nog fått sjunga Kalmarevisan.
Jag tänkte på den idag.
För vi hade vår första laboration. Vi kollade på celler i mikroskop. Alltså, jag fattar ju att jag kollade på celler, men jag vet inte om jag fattade exakt vad jag skulle se.. egentligen.
Men, men, jag vet förhoppningsvis hur det ser ut i tunntarmen, vener, artärer, muskelfibrer, levern.. blodet. Jepp, jag känner mig välinformerad.

Sen kom vi till en sak som jag verkligen retar mig på att jag retar mig på. Korkade människor. Eller min brist på tålamod gällande personer som jag anser korkade för att de inte greppar saker som jag tycker är självklara. Helt klart en dålig egenskap hos mig.. som jag lyckligtvis döljer för det mesta. Pappa är precis likadan, det är därför han har fått sluta hjälpa mig med matteläxor, vi blev bara ovänner.
Nåväl, för att återgå till min lilla problem.
Vi skulle kolla på saker i mikroskop. Och hon jag delade mikroskop med fattade verkligen inte hur det fungerade. Hon satte in det man skulle titta på.. tittade i titthålen.. ökade styrkan på lampan och tyckte att hon inte såg något så det var nog ett dåligt prov...
Alltså, hon fattade inte hur man skulle ställa in skärpan. Jisses, jag påpekade flera gånger och visade, men det hjälpte inte.
Jag gav upp.

Idag tror jag att jag har insett nyttan med minilaptops. Efter att jag fyllde min supertunga ryggsäck med Cellboken så blev den übertung. Alltså på riktigt. Jag funderar på om jag ska rationalisera bort boken eller datorn imorgon. Boken kan ju vara trevlig att läsa i, men jag tror inte jag orkar det 06:28 imorgon så egentligen behöver jag bara datorn.

Just det ja, längtar efter min studentrabatt på tåget. Igår kostade det mig 140 kr att åka till Kalmar och 165 kr att åka hem.
Så idag köpte jag 10-kort i min förhoppning att spara in lite slantar. 1530 kr gick det på. HUGA!
Det skulle verkligen vara skönt med bil för bensinkostnaden skulle bli billigare än biljettpriset. Månadskort lönar sig inte heller då jag åker mellan 4-8 dagar per månad.

Nåja, nu ska jag plugga in lite skön musik i öronen och slösurfa :)


Kommentarer
Postat av: Tella

Du är medveten om att du kommer att få se en hel del äckliga saker och tom blod under studietiden, va? ;)

2009-09-01 @ 23:04:37
URL: http://emeff.blogg.se/
Postat av: HK

Det var det sjukaste 1530kr?

BOJKOTTA SJ!

2009-09-02 @ 12:45:33
Postat av: Emma

Jepp, redan nästa labb ska vi ha med blod att göra :/ Jag kan se blod.. det är kanyler jag har fobi för :P

2009-09-02 @ 22:31:42
URL: http://emmut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0