Det blir sällan som man tänkt sig

Det är tivoli i stan så vi hade tänkt att gå dit i eftermiddag. Så blev det inte alls. Allt började med att Lovisa var rejält snorig igår och började hosta på kvällen. Det slutade med att Lovisa och Silvio sov på soffan inatt.
I förmiddags kändes hon lite febrig också så det blev lite alvedon.

Och så var det Victor.. han började morgonen med diarée.. för att nån timme senare kräkas. Efter det tilltaget sov han lite. Sen vaknade han.. och kräktes och fick ännu mer diarée. Sov igen ett par timmar och kräktes massa mer.
Så ptja.. nu är det kväll och barnen är sjuka, jag ska iväg och jobba om några timmar.

Härligt. Eller inte.

Numera är jag dessutom rödhårig.. Körde en avfärgning i vintras och fick då ljusbrunt hår. Gjorde en ny avfärgning igår och fick mest oranget hår. Nu har jag färgat till det lite och nu är det mest rödhårigt. Jag gillar väl det inte särskilt mycket, men nu får det se ut så ett tag.

Och så var det det där med uteblivet varmvatten. Det har varit borta mer eller mindre hela dagarna under flera dagar den här veckan. Idag hade det verkligen varit trevligt att få bada barnen lite, men jag tror inte de uppskattar det moderna samhällets form av isvak så de får väl vara smutsiga då :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0