Knasig dag

Skola idag minsann. Så fort jag kom till Kalmar gick jag till skoaffären som är så bra för att köpa lite somrigare skor, det är varmt med fodrade ;). Sen gick det i ett rasande tempo för att hinna i tid till skolan.
3 timmar med olika gruppövningar väntade. De var givande och förhoppningsvis kan jag skrapa ihop några poäng på morgondagens dugga trots att jag inte pluggat.
Kvällen ägnades åt laboration. Det skulle gå snabbt och smidigt, men det blev inte riktigt så. Vi fick dela upp oss lite så vi var ett gäng som gick in i cellodlingslabet. Där stod vi med våra suspekta rockar och gummihandskar i väntan på läraren för instruktioner. efter lång väntan och en start och sekt samt funderingar på att hälla i oss innehållet i sprayflaskorna med alkohol så kom läraren efter att ha glömt att vi var där.
Det enda trista var att jag missade tåget hem, men hann med nästa med god marginal.

Imorgon väntar dugga, föreläsning och mer laboration. Därefter ska jag träffa Myth och Aerie från WoW-guildet. Myth träffade jag en gång i höstas, det ska bli kul att ses igen. Silvio och barnen kommer också till Kalmar så vi möts allihopa. Vilket innebär att jags ka ge mig på att köra till skolan imorgon istället för att ta tåget, men det ska nog gå bra. Det blir billigare att åka hem om jag tar bilen.

Silvio har ägnat stora delar av dagen åt att bråka med apotekspersonalen. Medicinen vi beställt åt Victor hade de glömt att ställa in i kylskåpet, den ska förvaras i kylskåp hela tiden. Men, men.. det löste sig på ett halvbra sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0