Dubbelstorlekar, vilket ofog

Verkligen. En sak som irriterar mig ganska mycket just nu, men som kanske ingår i kategorin I-landsproblem är dubbelstorlekar på barnkläder. Vem kom på något så dumt? Det gör inte att man kan ha kläderna längre perioder och just nu gör det att jag knappt kan köpa kläder till barnen.

För att ta Lovisa, hon är 101, 7 cm. Kläder i storlek 104 passar toppenbra på henne. Men är det någon som tror att det finns särskilt många tröjor i storlek 104? Byxor finns. Tröjorna är 98/104, alltså redan för små. Nästa storlek är då 110/116, hon kan ju simträna i dem. Jag vill bara ha helt vanlig 104. Det kanske finns, men jag har inte råd att köpa lite dyrare kläder, tycker dessutom att det är onödigt till barn som växer som ogräs.

Victor då. Han behöver 92 i storlek, kan ha även 98 i tröjor. De som är i dubbelstorlek är 86/92, de är för små särskilt som han har lååång överkropp med korta ben och sen är han alldeles rund. Så samma problem där. 98/104 blir lite väl stort på honom.

Suck och pust. Till bebisar fanns det ju bättre med storlekar, det var bara KappAhl som envisades med dubbelstorlekar.

Kommentarer
Postat av: Hannah

Håller med dig sjukt mycket! Har exakt samma problem med Viran - 92 ska det va, men finns bara 86/92 å dem växer hon ju snart ur.. Va faktiskt igår å handlade lite på Villervallabutiken här där de har rena storlekar.. Blir ju lite dyrare, men nu hade de rea där så blir ju relativt ok ändå..

2010-12-29 @ 20:30:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0