Helgen

Den gick snabbt som attan.

Igår var jag och resten av invånarna i den här stan på Citygross. Varför jag dumdristar mig att åka dit beror på två saker, dels finns det billiga blöjor (som funkar okej) och så finns välling till Lovisa där. Att jag snubblade över lite superbillig köttfärs gjorde ju bara trängselresan bättre.
Hemma igen kom pappa förbi, vi fick hans gamla tv då han ändå ska köpa ny. Stor är den och framförallt tung, men nu är den på plats. Tyvärr hade vi ingen tillräckligt lång antennsladd plus att pappa glömde fjärrkontrollen så än så länge står den bara och ser fånig ut.
Lördagen slutade ganska snabbt förm in del då jag somnade på soffan tidigt på kvällen.


Idag försökte vi aktivera våra rumpnissar med pulkaåkning, men det var ingen great success. Victor ville inte alls åka och Lovisa tjurade mest så vi gick en sväng till affären och sen hem igen. Två gånger åkte Lovisa ner för backen.
Jag sov lite i eftermiddags för att orka med att jobba inatt. Kvällen har ägnats åt den extremt tråkiga sysslan "lägga in all tvätt som vi inte orkat lägga in på aslänge".

Imorgon ska barnen fotograferas. De missade gruppfotograferingen på dagis, vi kom hem samma dag som den var. Tills imorgon kunde man boka in tider för individuell fotografering så det valde vi. Det kan vara kul att få lite vettiga poträttbilder på barnen. Bra julklappar till far- och morföräldrar om inte annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0