Packar för fullt

Hela dagen har gått i packningens tecken, kanske inte i särskilt högt tempo men det går åt rätt håll. Nu är det mesta klart, bara husgeråden och lite småplock.

Efter att ha lämnat Lovisa på dagis åkte jag och Victor på utflykt för att köpa lite lämpliga klädbehållare. Jag har ju sedan tidigare haft några sånna där stora slags platspåsar med dragkedja som är outstanding att ha typ kläder i så vi köpte ett gäng. De kommer att behövas nu när barnen växer ur kläder på löpande band och jag är för blödig för att kunna sälja kläderna. Som jag tidigare sagt lånar jag gärna ut om någon behöver/vill ha, men slita mig helt kan jag nog inte.

Silvio hämtade Lovisa på dagis och kom för att meddela att det gick magsjuka där igen, inte på Lovisas avdelning eller någon av de andra småbarnsavdelningarna, men ändå. Jag mår illa bara jag hör magsjuka nämnas. Jag anser mig ha haft min beskärda del av det, vi hann ju inte mer än flytta hit så var jag totalt utslagen flera dagar och natten till måndag hade jag någon liten magsjuka också. Det tycks dock inte ha smittat av sig på någon annan och jag mådde inte dåligt särskilt länge, men det tär ändå. Jag åt väl något oläpmligt eller kanske att jag tittade för djupt i bakterieodligarna vi gjorde i skolan förra veckan.

Nu ska vi packa klart och sedan städa lite så det inte krävs mer städning imorgon än att torka av toaletten och golven. Och med det som krav kan jag ju sluta städa nu med tanke på hur det såg ut när vi flyttade in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0