Vilken skitdag

Eller ja, den började ju faktiskt ganska bra med att jag körde Lovisa till dagis och sen vidare för att plocka upp Nina. Vi hyrde ett släp och det gick också bra. Vi packade in alla saker snabbare än snabbast i släpet så sen käkade vi lite och taktikvilade.
Sen skulle vi vidare. Köra runt med ett megasläp bland snövallarna är inte något jag rekommenderar. Mitt i allt när vi var en lösning på spåren stendog bilen. Ninas styvpappa var ytterst behjälplig och vi lyckades få sakerna till rätt ställe. (Utförligare bilhistoria finns på Ninas blogg).
Nåja, efter konsultering med svärfar kan det vara kolet i generatorn som tagit slut. Nu? Why? Vem är det som inte gillar mig alls? Med det ville jag säga att helgen kommer att tillbringas på hemmaplan...

Lägenheten var fräsch, men det finns ett och annat att anmärka på. Största besvikelsen är det ickeexisterande badkaret. Vi har tjatat oss blåa om badkar, men likt förbannat finns inget. Den så kallade klädkammaren saknar totalt utrustning för klälförvaring så det tycker jag nog också att det ska fixas.
Jag ångar mig, största besvikelsen var att hissen inte fanns, schaktet står fortfarande gapande tomt.
Sen allt damm alltså, usch, det var ett tjock lager byggdamm över alla saker här så vi har i möjligaste mån försökt torka av saker, men det kommer att behövas många, många städningar innan det är borta.

Under kvällen har vi packat upp så smått, ställt alla möbler i rätt rum och jag har städat och donat i ersättningslägenheten. Det är fortfarande lite saker som ska hit innan det är klart och golvet i köket och hallen ska dammsugas och skuras, men sen är det klart. Sakerna ja, de där sista som jag bara skulle "slänga" in i bilen. Nu får man lasta på barnvagenen och sega sig fram och tillbaka. Har kvar två flyttlådor, kan eventuellt bli en till, tv, lite leksaker och städsakerna. Jag hoppas att vi löser det snabbt imorgon efter att vi har klarat ut tandläkare och bvc.
Två timmar kommer vi att ha på oss.. jihaaa...

Nu ska jag ta mig ett välbehövligt bad, nej, dusch var det ja... och sen sova några timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0