Huseby

Idag var vädret lite bättre, uppehåll, men lite mulet och blåsigt. Nåja, morgonen ägnades åt att hitta något trevligt utflyktsmål som även kunde tilltala barnen. Lotten föll på Huseby där det skulle vara hästrally. Vad hästrally innebär har jag ingen aning om och jag kan ärligt säga att jag inte känner mig klokare nu. Nåja.
Lovisa blev alldeles lycklig över att få se lite hästar, hon sken som en hel medelhavssol i juli. Jag och Lovisa tog oss också en tur med häst och vagn innan vi spanade in vad de gjorde på det så kallade hästrallyt. De gjorde väl egentligen inte så mycket, försökte gå över lite vatten, plocka en hink från en stolpe och sånt. Det var ärligt talat ganska trist att kolla på, men Lovisa var alldeles salig för det var ju H Ä S T A R.

Vi passade även på att fika lite och högg in på scones med olika goda marmelader. Det var gott värre och vi köpte även med oss en burk marmelad hem.

Efter lite mellanlandning för matshopping for vi hem. Nu anar jag att alla sover. Jag känner också för att sova, men även för att ta en promenad, marmeladbuffé är ju kanske inte det nyttigaste jag petat i mig den här veckan ;)

Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn stövelväska ifrån Kingsland

Haha! :) Kul att hon gillade utflykten.

2010-06-13 @ 17:08:21
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0