Tränat, fikat och blivit officiellt arbetslös

Det lät ju onekligen som en händelserik dag, så är inte riktigt fallet.

Runt lunchtid gick vi ner på stan så att jag kunde skriva in mig på AF, jag har hört att det kan vara bra. Jag trodde också att det skulle ta lång yid, vilket det kunnat göra om jag hade behövt vänta på en handläggare. Jag fick dock han jag var och pratade med först som handläggare så det gick snabbt och smidigt. Vilket också innebar att vi hade väldigt mycket tif att slå ihjäl innan vi skulle träffa HK. Vi hann med att gå och kika på allt vi inte kunde köpa på stan. Lovisa ville egentligen ha en Pippimössa och ett par röda Pippistrumpbyxor, men det fick hon inte och behövde inte heller.
Sen kom vi på den briljanta idéen att gå till biblioteket. Vi hittade lite böcker och Lovisa sprang runt och lekte kurragömma.
Vi satte oss sedan på Askelyckan för att fika lite, HK anslöt så snart vi satt oss. Det negativa var ju onekligen alla hemska fåglar. De är inte ett dugg skygga utan var väldigt närgågna vilket Lovisa tyckte var otäckt och sa "uschee kvack kvack". Kan inte annat än instämma. Lovisa hade ju i vanlig ordning plockat bort osten och grönsakerna från sin macka och lagt dem på assietten, en äcklig fågel flög dit och knyckte osten.

Väl hemma igen hade barnen precis somnat och jag fick skynda mig med att laga mat för att sedan hinna iväg och träna. Förra veckan var det premiär för Friskis & Svettis utegympa, men vädret var verkligen ingen höjdare då, idag fanns dock inget att skylla på så jag deltog. Det positiva var att jag var i ganska så bra form, det trodde jag verkligen inte. Jag hade nästan räknat med att behöva krypa bort till akuten efter halva uppvärmningen.

Imorgon väntar läkarbesök på sjukhuset med Victor. Det var lite kul i fredags när jag var där med Lovisa, då sprang vi på en av tanterna på kemlab. Hon undrade hur det var med oss och när vi kommer nästa gång. Victor är ju onekligen poppis var han än hamnar. Även läkaren som jag var till med Lovisa tyckte att han kände igen mig och när vi rett ut det var han glad över att fått klart för sig att det var jag som var Victors mamma.

Inga roliga bilder tagna idag, men det kan ju alltid bjudas på ett par från samma datum förra året. Då var vi ganska nyhemkomna efter vår akuta färd till Lund.


Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn stövelväska ifrån Kingsland

Men varför arbetsförmedlingen?

2010-06-14 @ 22:44:06
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Emma

För att jag måste få någon sorts inkomst och då måste jag vara inskriven där som arbetssökande. Helt otroligt omständligt och trist.

Jag och CSN är ju klara med varandra efter 6 underbara år ;)

2010-06-14 @ 22:55:45
URL: http://emmut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0