Nya tider

Att Lovisa bara har fått gå 15 h/v på dagis har varit fullständigt förödande för mina studier.
Nu blir det dock ändring när Silvio har slutat vara föräldraledig och har annan sysselsättning istället.
Så på måndag kommer Lovisa börja gå dubbelt så mycket, varje dag (vardagar) blir det 9-15 istället.
Jag hoppas att det kommer fungera bra.

Victor då? Mycket bra fråga.. Vi hade ju som önskemål att han skulle börja 1/4. Nu får han helst börja något tidigare då jag bara är hemma två veckor nu och sen ska jag till Kalmar igen. Jag har ingen aning om hur flexibelt Silvio jobb kommer att vara, men hans skola är ju flexibel och han kan ordna det allra mesta hemma.

Men.. vi har ännu inte fått bekräftelse på om han (Victor) har fått någon plats. Samtidigt försöker vi jaga platsansvariga för att få ordning på det och eventuellt lite tidigare. Suck och blä. Det går inte så strålande.
Positivt ändå är att Victor inte är fullt så förödande för mina studier då han inte drar fram som en full orkan hela dagarna utan är nöjd med att sitta och plocka med något när han är uppe och annars sover en del så det funkar tillfälligt.

Men.. det börjar bli lite akut att få ordning på dagis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0