Snabba bud i Mellerud

Vad är det för uttryck egentligen?

Nåja, i morse ringde jag och hörde mig för på det dagiset Victor kunde få plats på. Det var snabba puckar så han börjar inskolningen redan på måndag.
Det är ju visserligen bra eftersom jag är hemma i två veckor nu sen är det Kalmar igen så då bör han vara färdiginskolad när det är dags.
Dock krockade det med Lovisas tid så då fick jag ringa hennes dagis så att hon kunde komma en stund tidigare än vi hade bestämt. Tänkt så smidigt om de hade fått vara på samma ställe.
Nu är det förbaskat mycket krångel. Syskon borde väl få vara på samma ställe. Även om det inte finns plats på just samma avdelning borde det ju finnas något.
Suck och blä.

Under förmiddagen var vi på ÖF (öppna förskolan). Jag har ju aldrig varit där innan, men jag kände inte för att vara själv med båda barnen utan tyckte att det var bättre att hitta på något. Vi hade bestämt träff med Malin och Wilja så vi och en väldigt massa andra var där. Barnen lekte lite, vi fikade och sen var det lite sångstund.
Trevligt, trevligt.
Efter det gick vi en lite sväng bort till parken också så att Lovisa fick gunga lite och Victor sova lite i vagnen.

Nu är vi hemma och en lugn eftermiddag väntar, HK fick tyvärr förhinder så vi ska ta igen den träffen på söndag istället :).

Kommentarer
Postat av: Tella

Det heter HÅRDA bud i Mellerud. Fast det är lika korkat, det...

2010-03-05 @ 23:29:37
Postat av: Emma

Jag vet, jag kom på det efter ett tag, men kände mig på tok för lat för att ändra på det :)

2010-03-06 @ 07:49:07
URL: http://emmut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0