Denna lördag

Idag har det sannerligen varit full rulle i vårt hus. Barnen vaknade tidigt, de känner nog på sig att vi föräldrar vill ha sovmorgon. Jag fick sova lite extra och Silvio var uppe med barnen. När jag väl hade masat mig upp tog jag itu med att röja upp i köket, jag har ju inte gjort det sen igår så det var redan helt stökigt igen. Jag blir tokig på all stökgenerering (läs: två galna ungar). Var även iväg till affären för att ha det avklarat. På plats hemma igen bakade jag kladdkakemuffins med After Eightkulor i. Gott som attan minsann, ja jag fikade faktiskt ett par stycken under dagen. Hann med ett varv med dammsugaren i köket och hallen, samt städas toaletterna.

Sen somnade alla.. utom jag.

Idag hälsade mamma och Kalle på, det var därför jag bakade annars skulle jag inte ge mig på något sådant när jag fösöker låta bli sötsaker. Vi fikade lite när de kom då de köpt med sig ännu mer fika och en bukett rosor till mig smat lite kläder till barnen :). Tack!
När jag började ordna med middag åkte mamma och Kalle till Maxi för att handla lite till sig själva och sen åt vi middag när de kom tillbaka. En bra eftermiddag.


Nu har Lovisa lagt sig och Victor är på väg att somna så nu ska jag äntligen ge mig ut på promenad. Imorgon blir det födelsedagskalas för Wilja så det blir fullt ståhej hela eftermiddagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0