Konstig typ det där

Personen som är föreståndare för Victors dagis. Det är ett par som har sitt stora barn på samma avdelning som Lovisa och som precis skolat in sin lilla på Victors avdelning då de har samma problem som oss, att det inte fick plats på önskat ställe så de är tillfälligt på Victors dagis.
Nu har föreståndaren varit iväg en längre tid, men kom hem med besked. Det barnet som går tillfälligt på Victors avdelning får inte gå där för de ska inte tro att de kan ha barn där tillfälligt, de är dessutom dåliga föräldrar som byter dagis. Ve och fasa.
Mamman var väldigt upprörd över detta, såklart. En av Lovisas fröknar frågade mig om jag också fått höra något sådant, men det har jag inte gjort. Mamman hade sedan ringt till Silvio för att fråga om vi också fått samma problem då vi är i precis samma situation.
Mamman hade även ringt till kommunen och pratat med olika personer som alla säger att detta dagiset agerar helt fel och att de inte får göra så.
Helt galet. Om man driver ett företag kan man inte göra så, man måste väl se till att ha ett gott rykte?
Nåja, Silvio lovade den här mamman att grotta lite mer i det här under morgondagen.

En annan sak som är lite trist.. Jag sökte jobb hos ett företag som rekryterar åt apotek, bla ett som kommer att öppna snart. Igår pratade jag med en handläggare där som eventuellt kunde ordna ett vikariat åt mig som löper från nu och fram till jul. Idag pratades vi vid lite igen och tyvärr måste jag ha teknikerbehörighet för den tjänsten och så långt har vi ännu inte kommit i utbildningen så att jag har den behörigheten. Jag läser ju till receptarie, om man är tekniker kan man jobba med egenvården alltså det receptfria.
Lite trist, men handläggaren verkar tjänstvillig och ska se om hon kan hitta något annat till mig, sitta i kassan eller nåt som inte kräver att jag har viss behörighet. Jag fortsätter hålla tummarna för jag behöver desperat ett jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0