Snabba ryck

I vanlig ordning.
Smällkallt och snö ute. Barnen behövde nya vinterkläder. Vi lyckades hitta några hemma som de med lite god vilja kunde ha på sig under tiden vi köpte nya. Med ett par rabattkuponger kom vi ganska billigt undan och barnen fick varsin ny overall. Lite uppdatering på vantar och polokragar så var vi i hamn.
Lovisa älskade snön och tyckte det var superkul, Victor såg mest förskräckt ut.
På stan sprang vi på Nina som också var på jakt efter vinterkläder och sen tog vi en fika med HK under hennes lunchrast. Trevligt!
I förrgår ringde de från mitt jobb (alltså genom det jag jobbar i Ljungby) och de hade ett uppdrag på ett företag här i stan som jag sommarjobbade på för en massa år sen och gav mig första tjing. Tyvärr kunde jag inte lova något just då eftersom jag inte visste när vi skulle komma hem igen. Tack och lov ville de på företaget ha mig så de tyckte att det var okej att jag fick uppskov tills jag kunde börja. Därmed ska jag jobba inatt. Snabba ryck alltså. Ska försöka få lite vila lite senare så att jag orkar jobba. Det är väl inte allt för farligt eftersom det bara är en natt nu och sen blir det helg. Gött att äntligen få jobba i stan och med trevligt OB för nattjobb kan det nog bli bra lön i slutänden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0