Jag sa något om måndagstrött igår?

Bara det bevisar hur trött jag var eftersom det faktiskt var tisdag.

Idag har jag varit på lärandecafé, alltid lika trevligt. Vi diskuterade bland annat att söka pengar från fonder till saker man kan behöva och det som var på tapeten idag var AC, något Victor verkligen skulle behöva när vi har 35 grader i lägenheten på sommaren. Så detta ska undersökas närmare.

Vi fick även en bok; "sorgen bor i hjärtat". På baksidan kan man läsa; "Detta är en bok om hjärtfel och sorg. Tio föräldrar, en storasyster och en ung kvinna med hjärtfel berättar om maktlösheten, om operationerna, oron och i en del fall om döden.
Man kan sörja trots att barnet är opererat och mår bra. Man kan känna skuldkänslor. Vem kan ha handlingsberedskap när sorgen drabbar som ett slagträ i nacken? Tiden går och såren läks aldrig...
Vi talar inte så ofta om detta, för vem skulle orka höra?"

Och på tal om böcker så vann jag i tävlingen hos Kerstin, tack och nig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0