Har man inte tillräckligt så skaffar man sig

Att göra alltså.

Tydligen hade jag inte tillräckligt att göra på jobbet för jag ansåg att jag fick en snilleblixt. Bakgrunden till den är att Victor inte sovit i sin spjälsäng sen han hade vattenkoppor. Och Lovisa ska vi inte ens tala om, hon har ju intagit soffan sen eoner tillbaka. Senaste veckorna har dessutom Victor gjort henne sällskap på soffan, något som faktiskt har fungerat över förväntan.

Så idag tänkte jag att vi skulle byta lite sovrum med varann. Lovisa och Victor får dela rum och har numera vårt gamla sovrum och vi fick knö in vår säng i Lovisas rum. Det gick bra. Nu är det bara en massa pyssel som återstår, som att montera ner spjälsängar igen, få in alla leksaker i rummet, hänga om gardiner, flytta taklampa, flytta om i garderoberna, hänga om tavlor, tvätta bilmattan. Sen ska vi nog vara i hamn. Nu får vi se hur detta komnmer funka. Dessutom får de ha "skräp-tvn" med dvd i sitt rum och ha sina jäkla filmer på bäst de vill eftersom de ändå aldrig tittar, men likt förbaskat ska ha det på.

Kommentarer
Postat av: Tella

Jamen när de är så små som dina och ändå lägger sig någorlunda samma tid fortfarande så funkar det ju med delat rum, det är en annan sak sen när en börjar skolan och behöver kunna sitta ifred för läxor, men det är ju lite tid kvar tills dess...hoppas detta funkar nu då!

2011-08-01 @ 23:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0