Mysmorgon med sessan

Efter en inte allför positiv dag på jobbet igår och en knasig natt var morgonen helt perfekt. Grabbarna hade åkt till tandläkaren för lite putsning av Victors tänder, den lille skiten är helt hopplös att borsta tänderna på nu. Det där går ju i perioder med de flesta barn, men för Victors del är det extra viktigt att tänderna verkligen är rena. Tur att det finns tandhygienister som kan hjälpa när mammas och pappas förmåga inte räcker hela vägen. Om ni någon gång funderat över hur starka läppmuskler kan vara rekommenderar jag att borsta tänderna på en totalvägrande tvååring ;).

Jag gick upp i lugn och ro för att äta frukost och läsa tidningen. Lagom tills det var klart kom Lovisa upptassande och ville kramas och prata. Hon fick en dusch och la sig sedan i sängen igen för att äta lite välling och kolla på Pippi medan jag klädde på mig. Jag fick borsta håret utan protester (!!!) och sen var det påklädning. Hon var så lugn och snäll hela morgonen och det var så enkelt med bara henne. På dagis var det puss och kram, hon var duktig och visade var hon hade sin hylla på nya avdelningen. Sen berättade hon för fröken att hon hade råsa hästar hemma.
Sötstumpan, som jag kommer sakna henne och Victor idag. Silvio får väl skicka lite sms och berätta om deras hyss så det inte känns så saknigt ;).

Kommentarer
Postat av: Tella

Och hur stavar fröken Rosenqvist??? Rosa heter det väl??

2011-08-16 @ 23:12:59
Postat av: Emma

Rosa är ett konamn :P

2011-08-16 @ 23:43:01
URL: http://emmut.blogg.se/
Postat av: Tella

MeniallafallsåstavasdetROSAändåså...piluttadej :P

2011-08-17 @ 00:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0