Klädlös

Idag när jag skulle hämta Lovisa var alla hennes kompisar ute. Fröken sa att Lovisa var inne för de kunde inte hitta hennes ytterkläder. Jag letade lite jag också, men de fanns ingenstans. Efter mer letande med andra fröknar kom vi på att något annat barn kanske hade alla hennes ytterkläder. Visst var det så. Det var inte någon av föräldrarna som hade hämtat det barnet och av någon anledning hade de tagit alla Lovisas saker. Väldigt dumt och knappast något som bara råkade hända så varje hylla är namnat samt att hyllorna inte ens är brevid varandra eller så. Efter ett telefonsamtal fick vi tillbaka overallen och stövlarna, vantar och mössa fick Lovisa låna från kvarglömda kläder. Hoppas verkligen att resten kommer tillbaka imorgon. Sånt här blir jag bara irriterad av. Ibland förvinner ju saker, men då beror det på att hon lagt av sig sakerna på gården eller lagt det på helt fel ställe, men då kommer de fram efter ett tag. Nu var det några som betedde sig dumt, nästan chockerande att de fick med sig rätt barn då det inte verkade så noga.

Imorgon får Victor också gå till dagis då han varit feberfri tillräckligt länge. Skönt!

Kommentarer
Postat av: ilse

Sånt får bara inte inträffa, det är mycket irriterande speciellt om allt är märkt....

2011-02-09 @ 18:53:54
Postat av: Emma

Allt var märkt och allt hängde på hennes hylla som hennes namn står på och det hänger även en bild på henne på hyllan.

2011-02-10 @ 06:28:08
URL: http://emmut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0