Kunde helt klart varit en bättre dag

Nu är det mest klump i magen igen.

Vid tvåtiden ringde Silvio och sa att han inte fick fortsätta på jobbet. Han hann ju bara jobba 1½ vecka innan han blev sjuk, först magsjuka och sedan influensa. Inte jättebra timing, men inget man kan hjälpa. Då tyckte chefen att han hade sålt för dåligt den här perioden och att han borde gått till jobbet ändå även om det var risk för att slå ut resten av personalen, men det var visst inte så noga för sjukdom var ingen giltig frånvaroorsak...
Så nu är det jobbigt igen.. hur det ska gå med inkomst och sådär. Jag önskar att jag skulle få veta att jag kan vara på mitt jobb en längre period för då skulle vi klara oss bra, men jag får ju veta från vecka till vecka.

Usch och fy..

Kommentarer
Postat av: Johanna HK

DET VAR DET VÄRSTA!

Han blev alltså uppsagd pga att han var sjuk bland annat? Ja jag säger då det, vilka dårar det finns. Låter lite som en utav mina förra arbetgivare.



Man får försöka hålla ut Emma, även om allt känns hopplöst ibland.



Kram på er!

2011-02-15 @ 10:56:52
URL: http://johannahk.blogg.se/
Postat av: Hannah

Men vad hade han då för anställningsform? Finns ju ingen arbetsgivare som har rätt att sparka nån för att de är sjuka!! Det går inte att strida om det?



Så trist att det ska hända när allt börjar ordna upp sig :(

2011-02-15 @ 12:36:34
Postat av: Emma

HK: Det är en av dina gamla arbetsgivare ;)



Hannah: Det var provanställning och den officiella orsaken var att han inte uppfyllde säljkraven så enligt avtalet är det en okej uppsägning.

2011-02-15 @ 15:33:35
URL: http://emmut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0