Fullt ös

Verkligen. Och så försöker jag sova lite ibland också. Det är mycket att göra på jobbet, mycket att göra hemma. Vet dock inte om jag jobbar längre än denna veckan, det är ständigt nya besked.

Igår gjorde jag det jag fasat lite för unde rmina cykelturer, jag cyklade omkull. Allt gick ju bra och jag har bara lite blåmärken och är lite öm, men det är ändå otäckt. Vägarna var jättefina när jag cyklade till jobbet ända tills jag svängde in till jobbet för där var det rena isgatan så cykeln ville inte hålla sig upprätt längre.

Eftermiddagarna är minst sagt intensiva eftersom jag är själv med barnen. Hämtar på dagis och sen är det ett helt projekt att få på dem ytterkläderna och gå hem. Längtar till mer värme så man slipper allt klydd med alla kläder. Hemfärden brukar gå sådär. Är Lovisa trött vill hon sitta i vagnen, Victor vill springa vind för våg, Lovisa vill äta snö och sen vill Lovisa att alla ska byta mössa med varann, om hon ens lyckas ha på sig någon mössa. Hur får man en mössa att sitta kvar på en treåring med lite för mycket vilja?
Idag hade Lovisa blivit födelsedagsfirad på dagis i efterskott så hon hade ett knippe ballonger med sig som hon fått. Hemma lyckades vi få ihop lite mat och sen somnade barnen redan vid 18, jag var glad för det för jag behövde verkligen sova lite några timmar.

Inser att jag behöver styra upp lite saker kring maten för att det ska fungera lite smidigare, man har inte många minuter på sig att faktiskt dona med maten eftersom det är så mycket passning på barnen. Storkok vore något. Borde ta itu med det i helgen, men får se först hur jag jobbar, om jag jobbar.


Kommentarer
Postat av: tina

Fin blogg:D

kolla gärna in min med:D

2011-01-26 @ 07:33:09
URL: http://tinisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0