Nu blir det hårda bud

Denna veckan har kantats av diverse tandläkarbesök med barnen. I tisdags var det Victor som fick gå på sitt första besök hos folktandvården, det var väl inte så dramatiskt eftersom han redan går en gång i månaden på sjukhustandvården.
I morse var det Lovisas tur. Hon var jätteduktig och klättrade upp i stolen själv och gapade fint. Sen blängde hon lite ilsket när hennes napp kom på tal. Hon har fått lite bettfel så nu måste hon verkligen sluta för att det förhoppningsvis ska gå tillbaka av sig själv. Nappen är ju Lovisas stora trygghet och dåliga vana. Det går superbra på dagis, där vet hon vad som gäller, men hemma är det knepigare så vi får väl stå ut med lite extra gnäll och sen ska det nog gå bra.

Jag ska försöka sova lite nu, behöver verkligen det. Mitt nattjobb börjar visa sig ordentligt nu rent fysiskt på mig. Jag mår illa mest hela tiden och är hungrig mest hela tiden. Dålig sömn och kassa mattider kan verkligen ställa till det. Men, men. Det vänder väl förhoppningsvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0