Något annorlunda måndag

Efter allt elände i Norge uppmanades det till tyst minut idag klockan 12, så skedde även på min arbetsplats. Vi stängde av alla radioapparater, samlades och var tysta.

Efter jobbet for jag förbi Maxi och handlade hem lite mat. Sprang även in på H&M för att nypa lite i en kjol, men det var inte alls som jag tänkt mig vilket kanske var positivt för min plånbok. Eftersom FK i vanlig ordning strular med utbetalning så har vi min lilla lön att leva på. Eller så värst liten är den väl inte, den slår ju socialens försörjningsstöd med 2000 kr ungefär (denna månaden, sen blir det lägre eftersom jag inte jobbar skift längre).
Drömmen är ju att både jag och Silvio har jobb efter sommaren så att vi kan leva lite som vanligt folk och inte konstant fundera på att få pengarna att räcka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0