Äntligen lite hästdoft

Vi var på öppet hus på Växjö Ridklubb idag. Det var ganska skoj, men kyligt. Vi köpte lotter, gick tipspromenad, fikade, Lovisa red och sen skulle vi kolla på lite uppvisningar. Då fick Lovisa myror i brallan, Victor däremot var helt hänförd över den snygga hingsten som började programmet. Med Lovisas myror i brallan fick vi åka hem, det blev vilda protester från fröken men väl hemma somnade hon på en gång.
Tanken är ju att hon ska få börja rida där efter jul när hon äntligen har åldern inne för ridlekis. Egentligen borde jag rida där lite själv först för att känna av stämningen och så, men jag är inte ett dugg lockad av ridskola igen. Jag vill hellre vara medryttare på någon trevlig häst jag kan lufsa i skogen med och ta ett och annat dressyrpass på. Det var bara det där med tid...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0