Kåldolmar och kalsipper

Den skivan var en storfavorit när jag var liten. Idag sträckte vi oss inte riktigt så långt, men jag har gjort kåldolmar idag för första gången. Jag har aldrig gjort det innan för att jag inte tycker om det. Silvio kontrade med "men du gillar ju vårrullar och vinbladsdolmar" och då kände jag mig liksom lite överbevisad så jag provade och det var riktigt gott.

Nu är också årets julbord bokat, vi ska gå med Hjärtebarnsfonden (samma som vi var på Öland med) och det ska bli riktigt trevligt. Man kunde ha en helhelg med julkonsert och hotellövernattning. Tyvärr tror jag inte att Victor fixar en hel konsert, men jag hade gärna hotellövernattat även om det är i Växjö. Om inte annat för hotellfrukosten. Nåja, det får räcka med julbordet för vår del och det blir nog riktigt bra det också.

Nu är barnen badade och jag hoppas att de ska fatta snart att de är trötta och behöver sova.


Kommentarer
Postat av: Zandra - Augustifamiljen

Tack för kommentaren du lämnade så jag hittade hit. Vilken härlig blogg! Ser ju dessutom att ni bor i växjö. Vi flyttade nämligen därifrån för två månader sen :)



Kram!

2011-11-07 @ 21:34:42
URL: http://augustifamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0