Dessa kvällar

Det är inte det lättaste att få barnen i säng. Varifrån får de all energi, och varför just på kvällen? De skuttar upp hela tiden och har ärenden om än det ena än det andra de kan hitta på. Blöjor åker av och det kissas på golvet. Kylskåpet öppnas (trots rejält med gaffatejp) och innehållet förflyttas till köksgolvet. Lovisa hoppar i sängen och slår huvudet i väggen ett antal gånger. Sen drar de hela tiden bort lakan och bäddmadrass. I snart två timmar har vi ägnat oss åt att ställa till rätta allt ovanstående och vi är inte ens i närheten av klara.
JAg behöver gå till affären så jag kan ordna en matlåda tills imorgon då det inte blev några matrester kvar av kvällsmaten och sen skulle de ju vara trevligt att få sova mer än fem timmar en natt...

Usch, nu känner jag mig bara negativ, men de här förbaskade kvällarna fullständigt tömmer mig på energi. Mest vill jag bara sitta och gråta lite för jag blir så jäkla knäckt av att inte kunna göra något alls på kvällarna. Jag vill kunna fixa iordning lite här hemma, kunna varva ner lite och känna att jag hinner lägga mig i tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0