Solig söndag

Idag har jag verkligen haft en toppendag. Det blev ju minst sagt lite ändring på planerna, men det var verkligen inte till någon nackdel. Bion blev hur bra som helst, det var ju Victors första bioupplevelse så jag var lite orolig för att han skulle bli för rastlös, men det gick över förväntan. Visst, han ville prata mycket och skruva på sig, men det var han inte ensam om i salongen. Det är ganska förlåtande stämning på knattebio. Det visades några Alfonsfilmer så jag fick min dos av nostalgitripp då det var de gamla filmerna. Jag ska bara... :P

Efter bion promenerade vi hem så Lovisa blev ordentligt rastad då hon skulle få stanna hemma sen.

Jag och Victor började gå mot Samarkand, kom på att vi kunde ta bussen och provade därmed stans nya busslinje. Victor tröttade ut sig rejält med att först gå till bussen (ganska lång bit för honom) och sen gå inne i gallerian. Vi klarade vårt uppdrag och hittade en overall som vi båda var nöjda med (Victor utseendet och jag tjocklek och pris).
En sväng in på Maxi för att köpa lite mat, där hittade jag även varmfodrade barnkängor för det plånboksvänliga priset 99 kronor. Tyvärr har den ena av Victors gått sönder redan efter lite provning hemma så det får bli en reklamation i veckan.

Nu ska jag hämta sista tvätten och hoppas att den klarat sig från fläckar. Förra omgången hade ordentligt med röda fläckar då något av barnen slängt med en röd vaxkrita. Hoppas de går bort i nästa tvätt så får vi väl se lite målaraktiga ut i veckan.
Sen tänkte jag ta ett skönt bad, lägga lite ansiktsmask och sådär. Det kan behövas och kanske, kanske skrämmer det bort förkylningen som jag känner lurpassar på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0