Stickning

Det var hela tanken med mitt fyndande. Jag måste verkligen lära mig sticka, det skulle vara så himla praktiskt att ordna raggsockar och tjocktröjor åt barnen. Och någonstans måste man börja så just nu gör jag en halsduk åt Silvio som lite övningsobjekt, för sånt har jag gjort förr så det är bra att börja med. Sen får jag se vad det blir av det hela.

Vi kunde vara ute några timmar idag. Vädret bestämde sig för uppehåll och Victor var tillräckligt pigg för lek och bus. Väl hemma igen var det visserligen två trötta barn och det var lite segt att få dem i säng, men det gick bra och det blev inte allt för sent.

Förresten. Någon som har bättre koll än mig på barnkläder? Jag har stora problemmed tröjor till Victor, han har ju så stor överkropp så allt sitter som korvskinn och det glipar mellan tröja ch byxor. Då köper jag ändå storlek 104 och han är 93 cm lång. Dels är han ju stor runt bröstkorgen och dels har han lång överkropp. Visst, det går ju att gå upp mer i storlek, men det blir ju ett fasligt vikande av ärmar då. Det måste väl finnas någon klädtillverkare som tänkt till och gjort rymliga kläder?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0