Djungelpromenad

Jag försöker ägna lite tid åt att reda ut allt ekonomiskt framöver, alltså med alla sjukhusvistelser osv osv. Det är ju lite smått omöjligt att teckna en gravidförsäkring när man på förhand vet att barnet är sjukt och kommer kosta pengar för försäkringsbolaget. För Lovisa hade jag en gravidförsäkring, som jag tacka och lov aldrig behövde använda. Nu är situationen lite annorlunda. Som tur är finns det ett försäkringsbolag som heter ACE, som accepterar även sjuka barn, tror endast de har restriktioner gällande cancer. Det känns skönt att det finns några som är villiga att ersätta för sjukhusvistelser.
Jag läste även en tråd om hjärtebarn på familjeliv. Då var det en mamma som vänt sig till försäkringskassan i samband med en operation och sedan den eftervård som krävs hemma. Den otroligt sympatiska handläggaren tyckte inte att det var något att ansäka om pengar för då det inte var något allvarligt och menade att det var så tröttsamt med alla som ville försöka tjäna pengar på sina sjuka barn.
Helt seriöst!? Hur i hela helvetet kan en sån person få jobba med människor. Jag hoppas faktiskt att en sådan idiot själv får uppleva något hemsk och kunna omvärdera sina åsikter. Usch.
Nu är jag bara upprörd och måste nog hålla mig borta från vidare läsning ett tag.

Kommentarer
Postat av: Nina

Helt sjukt att det ska vara så.. Fy fan för vissa..!

2008-11-19 @ 16:22:47
URL: http://ninsans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0