Julgodis, och för all del annat godis också

Ett gotteinlägg från den största gottegrisen ni känner. Silvio har redan uttalat önskemål om lussekatter. Jag hittade ett alldeles förträffligt recept jag måste prova.
Sen har vi ju resten också. Godisbiten. Julgodis. Knäck är ju självklart, Silvio sa att han fick ont i munnen av det. Jag måste säga att det var ju jävligt synd.. INTE. Man måste också göra olika varianter av kola och fudge.

Sen finns en sak till jag bara älskar, alla tider på året. Marknadsgodis. Jösses säger jag bara. Det skulle vara den enda anledning för mig att leta mig ner till stan på söndag. Jag har bara varit på stan en enda gång på skyltsöndagen, det var säkert tio år sedan och jag vil inte göra om det.
Så kanske, kanske åka till Åseda. Där är tempot lite mycket lugnare. Det var lite väl länge sen jag träffade pappa nu. Kanske skulle slå honom en pling och kolla läget. Om inte annat för att shoppa lite marknadsgodis.
Det bästa med Åseda, vilket även är det sämsta, är att alla känner alla. Fördelen när jag var liten var att de som sålde marknadsgodis kände min pappa så jag fick alltid minst dubbelt så mycket i påsen. Väldigt uppskattat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0