Stillsam söndag

Idag kan jag inte påstå att jag har gjort särskilt mycket. Silvio gjorde ju ett krafttag och städade lite, inte för att han tyckte att det egentligen var nödvändigt, men han gjorde det för att få en belöning. Det är han och barn som väntar på veckopengen alltså... Nåja, det blev lite finare här så det kan det varit värt. Är lite kvar att göra, typ hallen och datorrummet, ska se om jag orkar göra det sen.
Imorgon väntar en ny dag med ultraljud och läkarbesök. Känner mig lite less på det. Ändå är det bara början, det kommert mycket mer av den aktiviteten efter att bebis är född. Och ja, jag är jätteglad och tacksam att det hålls sån koll på bebisen hälsa, men det är jobbigt att gå på alla dessa möten som egentligen inte leder till så mycket.
Jag får tjata en sväng till om Heja Abbe-bloggen, men den har hjälpt en hel massa. Läkarna har varit fantastiskt bra på att berätta om bebisens hjärtfel och exakt vad de ska gör apå operationerna. Men det vanliga livet då? Hur det funkar har jag äntligen fått veta. Tex hur länge man är på sjukhuset i samband med operationer, hur det funkar med infektioner osv osv. Det är mycket, men det känns läattre att veta unegfär vad vi har att förvänta oss.

Nu är det dags för lite middag. Silvio har lagat lammstek. Det ska bli gott :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0