Det blev en med snopp

Ska man komma till världen ska man tydligen göra det med buller och bång. Nu är Victor äntligen här. Det mesta som kunde gå lite galet gjorde det, men jag ska försöka knåpa ihop vad som hänt sen förra inlägget.
Vattnet gick ju. Försökte få tag i någon som kunde skjutsa till sjukhuset samt ta hand om Lovisa. Erika nappade till sist och trots enorm förvirring hos henne så kom vi iväg till sist. På förlossningen visade det sig att bebisen mådde bra, men läkaren oroade sig lite för att jag blödde.
Efter lite samtal bestämdes det att jag skulle få åka ambulans till Lund. Så ptja, jag, Silvio och en barnmorska packades in i en sådan och begav oss. Väl i Lund var det nytt folk, ny läkare och samma oro över blödandet. Läkaren gjorde ett snabbt ultraljud och kunde konstatera att moderkakan hade börjat lossna. Nu blev det jäkligt bråttom. Det är ju oftast inget bra tillstånd alls och det var inte dags för Silvio att bli ensamstående enbarnspappa så det slutade med akutsnitt. Ganska behagligt egentligen. Det gör ju ont i magen, men man får roliga droger här så jag överlever och har varit uppe och gått lite också.
Victor mår bara bra han också just nu. Han ligger på en annan avdelning och är helt fullproppad med en massa kanyler och annat jox för att hålla kolla på honom. Om en stund ska vi ner dit och träffa kardiologerna. Jag har ju inte träffat dem sen vi kom hit, men Silvio träffade dem igår. Jag förmodar att det lutar åt operation redan imorgon. Han är ju en stadig bit så de behöver inte vänta på att han ska växa till sig lite.

Det  var väl egentligen det hela just nu. Idag har jag fått mata, byta blöja och hålla Victor i famnen. Myyys! :)

Och Silvio utropade ju glatt på första ultraludet att han har blattenäsa. Och jorå, visst stämde det ;). Han är väldigt lik Lovisa, fast mörkhårig och ja näsan är ju aningens större ;).



Och givetvis ett stort TACK till er änglar som hjälp till och erbjudit er att hjälpa till nu när det krisade ihop sig lite. Puss

Kommentarer
Postat av: Nina

Åh vad jag längtar tills man får se honom IRL!=)

Och skönt att allt gick bra tillslut, nu skulle ju ändå ner till Lund, så ilfärd med ambulans är ju bra mycket roligare än med er gamla Volvo, haha=)

Hur länge beräknas ni vara kvar därnere?

KRAM!=)

2009-01-18 @ 13:25:17
URL: http://ninsans.blogg.se/
Postat av: Tella

GRATTIS igen! :) Och tack för födelsedagspresenten ;)

Inte för att skrämma upp dig, men avlossningen är farligtare för barnet än för mamman. Släpper kakan släpper också all tillförsel av syre, näring o annat livsnödvändingt för en bebbe i magen...men inuff om det nu gick allt bra och alla mår bra efter omständigheterna, ju!

Massa bilder vill vi ha, precis som med Lovisa!!

och ja...droger är kul...under kontrollerade former :P

2009-01-18 @ 13:45:46
URL: http://emeff.blogg.se/
Postat av: HK

Han är nåt utav det vackraste jag någonsin skådat! SÅ FIN! Emma, nu får du låta bli att bli gravid ett tag så jag kan få se en full emma för en gångs skull =) Annars, grattis till Victor, och ge han en lycko puss ifrån mig till hans operation.. Hoppas vi ses när ni har kommit hem! Många kramar

2009-01-18 @ 14:22:56
Postat av: ilse

Hej Emmma & Silvio

Stort grattis till sonen skönt att det trots allt gick bra. Kram till Er alla från faster & kusiner i västerås

2009-01-18 @ 17:21:52
Postat av: Erika

Bedårande vacker!! Här hemma är det sjukt tomt efter pluttan. Saknar henne enormt. Hoppas ni har det bra. Tänker mkt på er och längtar tills jag får träffa Victor. Stoooor kram från mig.

2009-01-18 @ 18:45:01
URL: http://metrobloggen.se/ikas
Postat av: Hannah

åh, va fin han är!! :D så skönt att höra att allt gick bra å att du inte har alltför ont! är så himla kul att ni fick en liten kille! ska hälsa från mamma, karin å lindha! å martin såklart.. hoppas ni får komma hem snart så vi får träffa er! sände förresten en tanke till bilbo idag, vem har hand om honom? massor av kramar!

2009-01-18 @ 19:28:17
Postat av: thilda

Stort Grattis till er! en sån söt liten kille :) skönt att allt gick bra tillslut!hoppas ni ha det bra o försöker vila er lite nu o mysa i massor! ge silvio en kram från mig med!

kramar

2009-01-18 @ 19:49:46
URL: http://thilden.blogg.se/
Postat av: Tella

Jamen herregud, vem tar hand om katten?? Nina stängde ju in honom!

2009-01-18 @ 19:59:46
URL: http://emeff.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Grattis grattis!!

Vilket drama, tur att allt gick bra till slut!

2009-01-18 @ 20:39:21
URL: http://kerstinydrefors.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag hoppas verkligen Silvio släppte ut honom igår?!

2009-01-18 @ 20:49:36
URL: http://ninsans.blogg.se/
Postat av: Erika

Katten var utsläppt från toan när jag var där uppe idag och hämtade bilnycklarna. Så det är ingen fara :-)

2009-01-18 @ 22:03:44
URL: http://metrobloggen.se/ikas
Postat av: SeraG

STORT Grattis till er allihopa! Kul att det blev en Victor Alfonso och att allt har gått bra. Tänker massor på er och hoppas få träffa hela familjen snart... var ju ett tag sen sist (skäms). Kram!

2009-01-18 @ 22:28:31
URL: http://queserag.blogspot.com
Postat av: Nathalie

Katten är fri som en fågel och har säkert rivit stället. haha

Han sov i mitt knä igår under filmtittande. Han mår bra:) hihi

silvio var till och med lite snäll mot katten igår:P

2009-01-18 @ 23:58:52
Postat av: Nathalie

Men herregud, förlåt Emma... haha

hej på dig, och grattis till grabben:) haha. Hör av dig om jag kan hjälpa till med något, vad som helst, när som helst!

Kramar

2009-01-18 @ 23:59:47
Postat av: Malin

GRATTIS. Gud så söt.

2009-01-19 @ 12:44:44
URL: http://gullnowsan.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

GRATTIS EMMA!! Va kul att det blev en kille denna gången.

2009-01-19 @ 19:13:36
Postat av: Linda P

GRATTIS EMMA!! Va kul att det blev en kille denna gången.

2009-01-19 @ 19:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0