Jag tror "vädermannen" förföljer mig

Eller finns det två?
När jag för två år sedan bodde lite hastigt och lustigt i andra hand på öster fanns det en rolig man i mitt hus. VArenda gång man träffade på honom pratade han om vädret. Uteslutande. Han var ändå en av de mer normala i det huset.
Nu när jag gick hem från affären går en man förbi mig (jag går inte särskilt snabbt, nej) och fäller ett par kommentarer om vädret.
Bryr jag mig? Jag kan väl själv dra slutsater om vädret. Varför känner alla sig så tvingade att prata om vädret?

Sen en annan rolig sak. Silvio fick hem en tävlingsvinst från jobbet. Vi har ltie svårt att se vinstdelen i det hela. Det skulle alltså röra sig om en hotellövernattning. Väldigt trevligt. Dock är förutsättningen för att man ska få övernattningen att man betalar för middag på hotellet. Hepp. Kul vinst. Verkligen.

Förresten köper jag typ bara en massa städsaker när jag går och handlar. HAr gjort det flera gånger nu. Undrar om det hjälper?

Kommentarer
Postat av: Nina

HAHAHA!!! Sjukt dålig vinst, är jue samma som de nya kunderna får om det beställer mobilt bredband...! Pinsamt för Aditro.

2009-01-05 @ 14:57:25
URL: http://ninsans.blogg.se/
Postat av: Emma - Fröken Hallonsnöre och Mammagrisen

Jepp, jag har ju sett reklamen. Det ar ju skickat från GN och var en sån liten pappersbit där villkoren stod. HAHA, betala för att kunna utnyttja sin vinst.

2009-01-05 @ 15:40:57
URL: http://emmut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0