Dag 02 – Min första kärlek

Nu fortsätter vi min lilla förlängda adventskalender. Dagens tema tycks vara min första kärlek. Lite skoj tema.

Min första ickekärlek (för det kan man också skriva om) inträffade på lekis (det som numera heter förskoleklass). Av någon outgrundlig anledning fick alla i klassen säga vem de var kär i. Jag som inte alls var kär i någon för jag tyckte att killar var typ superfåniga och inte dög till annat än kompisar nämnde då en av mina bästa kompisar. Alla andra tjejerna valde en annan kille. Det fick man ju höra sen för han valde mig också. Pappa roar sig med att fortfarande skoja om att jag borde bli tillsammans med honom. Njäää.. skulle inte tro det ;).

Kärlekar har det passerat en hel del genom åren, en del större än andra. Min första riktiga kärlek, den där man trodde skulle vara livet ut var Jonas. Vi träffades på Sivans (en studentpub här i stan) när jag var bartender för kvällen. Det tog dock ett par månader till innan det faktiskt hände något mer än att vi bara sa hej till varandra när vi sprang på varandra ute på krogen. Han var även min första sambo.
Numera är han lyckligt gift, men jag kan fortfarande räkna honom till en av mina absolut bästa vänner och jag är glad för att han finns i mitt liv även om det är på ett annat sätt numera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0