Skruvad dag

Idag har jag skruvat.. sen skruvade jag lite till och när jag var klar med det skruvade jag ytterligare lite. Det blev mycket gjort även om det inte ser så ut eftersom jag har kvar en massa att packa upp, men nu är det det som ska in i min nya fina klädkammare :). Ja, det blir ju inte bara mina kläder utan handdukar, lakan och sådana tråkigheter också.



En del av böckerna under sorteringsprocessen.


Klädkammaren som den såg ut med alla saker inslängda.. sådär som det är när man inte har något vettigt ställe att ställa dem på.


Hängde upp lite extrakrokar i hallen som jag köpte i somras, men inte hängt upp förren nu. Sen klädkammaren som den blev efter att jag skruvat någon timme.

Det som är kvar att fixa nu är vattenanslutningen till diskmaskinen. Vi fick tillåtelse av hyresvärden att borra hål i nya köksskåpen så att vi kunde sätta diskmaskinen i ett av underskåpen då den inte fick plats någon annanstans. Men. Där man ska koppla på vattnet vad det en "stopp" som var påskruvad snett på gängorna så vi får inte loss den ens med grovt våld. Får fixa med vaktmästaren imorgon så det blir gjort.
Sen är allt klart och då väntar en stooorstädning så att allt damm är eliminerat.

I väntan på badkar, som jag aldrig tror vi får, köpte jag en badbalja igår. Det har ju gått bra att duscha Lovisa de dagarna som varit, men hon gillar ju plaskmomentet så hon knölade ner sig i baljan och hade hur kul som helst. Victor däremot är ju en riktig badkruka, han gallskriker bara när man ska bada honom. Men, men, han lär sig väl uppskatta det snart hoppas jag.

Kommentarer
Postat av: Tella

Blir nog himla bra med alla lådor och hyllor i klk, men how about flytta nedersta hyllan ett par snäpp uppåt så trådbackarna får plats till vänster istället för mitt framför elementet? Bara en idè...

2010-01-27 @ 23:19:27
Postat av: Emma

I know.. men har ganska mycket som ska få plats under hyllorna och elementet har jag satt på väldigt, väldigt låg temperatur.. kanske stänger av det helt. Bättre att ha trådbackar framför än plastpåsar :)

2010-01-28 @ 00:04:27
URL: http://emmut.blogg.se/
Postat av: Nina

Vart ju jättebra!=) En massa extra förvaring, det gillar vi! :P

2010-01-28 @ 08:34:53
URL: http://ninsans.blogg.se/
Postat av: Emma

Det känns redan som om det behövs mer förvaring, det räcker inte till..



Jag kanske skulle bli minimalist, ha tre ombyten kläder och tvinga barnen att leka med kottdjur i skogen.

2010-01-28 @ 11:56:48
URL: http://emmut.blogg.se/
Postat av: Tella

Jomen eller hur...

2010-01-28 @ 13:14:21
Postat av: Hannah

hehe, kottdjur ftw! :D

2010-01-28 @ 19:18:28
Postat av: Emma

Inget fel på kottdjur egentligen, det är väl alla föräldrars skröna när barnen är hagalna "när jag var liten fick vi minsann bara leka med kottdjur.."



Men det skulle ju onekligen spara en del utrymme :)

2010-01-28 @ 21:36:56
URL: http://emmut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0