Händelsernas måndag

Ja, ta mig tusan, det har verkligen varit fullt ös hela dagen.
Det började lite stillsamt med att Lovisa lämnades på dagis. Eller ja, kanske inte helt stillsamt eftersom hon ville slå en kompis och sedan mig med en sten. Inte snällt alls.
Nåja, eftersom jag inte tagit morgonpromenad än och hade lite tid att sysselsätta mig på så gick jag min vanliga runda med Victor istället. Lite längre än vanligt blev den eftersom vi gick från Lovisas dagis, men det var väl knappast en nackdel. Nästan hemma somnade Victor, så skönt att bara kunna rulla in vagn med sovande barn i lägenheten nu.
Under tiden jag egentligen skulle fixat en massa saker så åstadkom jag FBsurfande. Grejt! Men lite bra var det för jag påmindes om att Silvio glömt skicka ett paket i fredags till en kompis som skulle ha ett moderkort. Så jag sa att jag kunde agera bilbud på kvällen istället.
Dags att gå till sjukhuset. Först blodprov. Bara för att vi var ute i väldigt god tid var det kort kö. Nåja, vi fick lite tid över för att äta något under tiden som vi väntade på Victors sköterska och läkare. Vid det här laget hade Silvio slutit upp också (eller ja, vi träffades utanför provtagningen). Det gick väl halvbra hos läkaren. Det är stört omöjligt att få till bra saturationmätning på Victor, vilket är enormt jobbigt. Vi testade och testade och testade, men det blev inte långvarit bra resultat. Samtidigt ser han ju fin och rosig ut. Vi fick i uppdrag att prova hemma också och återkomma om vi inte fick det bra. Det är det tillfälliag bekymret.
Efter den lilla händelsen gick vi vidare till sjukhustandvården för nästa besök. Det var väl ganska odramatiskt då tandläkaren under ett par sekunder tittar lite på tänderna. Annat det än den där tortyren jag får stå ut med när jag går till tandläkaren ;).
Nu började det däremot bli lite bråttom för att hämta Lovisa så jag cyklade iväg i den hemska motvinden. Victor fick följa med Silvio till ortopeden och hämta den nya protesen. Äntligen! Nu har han fått en som sitter lite bätttre, den delen som sitter fast på Silvio är dessutom i silikon så att det inte ska göra så ont, allt blir bättre när han ska köra barnvagn och annat som innebär lite tryck.

Alla hemma.

Men då åkte vi till Lessebo för att leverera datorgrejen. Det blev fullt ös då det fanns två barn i lämplig ålder i hushållet så de röjde verkligen tillsammans. Lovisa var jätteglad över att de hade en rutchkana inne så hon åkte som bara den. När datorfixandet var klart åkte vi förbi Hovmantorp på hemvägen för att träffa HK en stund. Det blev pizza till middag. Mycket gott, faktiskt!

Väl hemma igen försökte vi oss på ny saturationsmätning. Visst, korta sekunder får vi fina värden sen dippar det. Det krävs at Victor är helt stilla då minsta muskelrörelse förstör så det gick väl inte så värst bra. Typiskt..

Nåja, det var allt för idag, imorgon ska Lovisa till tandläkaren på morgonen sen blir det tentapluggande hela dagen lång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0