Dags för sängen

Trött som få, men så är det väl när man jobbar sent och går upp tidigt. Barnen var däremot väldigt morgontrötta så det var ett par yrvakna barn som fick ta en vända i duschen innan det var dags för dagis. Efter dagislämningen gick vi till HK eftersom Silvio lovat hjälpa till med hennes datorn. Den korta stunden blev ganska lång, men så är det väl när man har det trevligt.
På hemvägen blev det både besök på ett proppfullt apotek och affären.
Allt jag tänkt göra hanns inte med så det blev bara lite lunch och en dusch innan det var dags att åka till jobbet.

Jag hinner inte träffa barnen så mycket nu när jag jobbar sent skift och de går på dagis, men jag får väl trösta mig med att det rör sig om tre dagar varannan vecka så bådejag och barnen ska nog överleva det.

Igår köpte vi en CD-spelare på stan, mycket bra invenstering som fått Lovisa att faktiskt vilja sova på sitt rum, hon är mycket nöjd med att få lyssna på en saga när hon ska sova. Om man läser bok för henne hittar hon på 1000 anledningar till att inte ligga kvar i sängen efteråt, men det här tycks funka kanonbra. Bra komplement!

Kommentarer
Postat av: Tella

Åh, ska se om ungarnas gamla cd-sagor finns kvar då!

2011-04-06 @ 04:38:23
Postat av: Emma

Låter fint! Ska se om jag hittar lite andra för Lovisa har redan tröttnat på den fattiga variationen.

2011-04-06 @ 23:22:00
URL: http://emmut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0