Kringelkrångel

Efter en massa händelser igår som avrapporteras i ett senare inlägg ska jag istället berätta om vad som händer på kvällen. Victor skulle få sin medicin, men burkar var puts väck. Vi letade igenom hela lägenheten, men den fanns inte någonstans. Silvio ringde sjukvårdsupplysningen så det fanns en dos Waran åt Victor på akuten i Skövde, 6 mil bort. Så för att slippa åka ringde vi även barnakuten i Växjö som känner Victor. Det gick bättre och Victor kunde ta den lilla kvartstabletten vi hade och sen får vi ta nytt PK på måndag.

Jag har jagat söndagsöppna apotek så om vi kan vara vid A6 i Jönköping innan 17 så klarar vi den biten också. Jag hoppas att vi får plocka ut medicin. Enligt tidigare regler får man bara hämta ut för tre månader i taget och det måste gå en månad mellan tillfällena, vi hämtade ut förra veckan. Hoppas att det löser sig. Och visst är det konstigt att burken är borta? Det jobbiga är inte att den är borta utan att jag är rädd att barnen ska hitta den och plocka i sig tabletter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0