Dessa #%&# snövallar

Det var dags att inhandla välling till Lovisa, den finns på maxi, citygross och willys. Så vi tog bussen till Grand Samarkand då vi inte varit där sen de öppnade några nya affärer. Det visade sig snarare bli en kanp mot snövallarna. Det var inte skottat något alls vid busshållplatsen vi hoppar på på utan det var bara upplogat en vall. Härligt! Det blev en lång radda svordomar bara för att komma till med vagnen till bussen. På väg hem igen var det samma visa, men då skulle vi också gå över vägen, något som visade sig vara lättare sagt än gjort då det inte heller fanns annat än stora snövallar vid övergångsställena. Jag som är ung och stark klarar ju av det, jag svär ju mest, men Silvio hade inte klarat det och gamla och rörelsehindrade är väl mer eller mindre inomhus hela vintern för att det inte går att ta sig fram.

Shoppingen gick bra, tyvärr så blev det ett lyxproblem idag, hittade en superfin tunika som satt snyggt, men som tyvärr var en storlek för stor och det fanns inte mindre. Jag skulle ha M! Fatta, när tusan kunde jag köpa något så smått innan? Det är nästan så jag vill ner på stan för att se om det finns i någon av de butiker som kan tänkas ha den, men det är väl tveksamt såhär långt in på rean. Hittade en annan tunika, visserligen inte lika fin, men fin nog och passar bra på festen imorgon. Byxor var svårare, min kropp efter två barn i kombination med byxor slutar mest i en uppgiven suck. Köpte dock ett par i modernt snitt (hur gammal lät jag inte där?) på Lindex som kommer att vara snygga i vår också.

Lovisa visade sig vara en riktig shoppingfantast, vi kommer nog ha kul om några år ;). Hon var väldigt bestämd med var som var snyggt och vad jag borde köpa istället, hon hängde med in i provrummet för att kolla läget och sen ville hon själv prova också så hon fick köpa en tröja på Lindex, givetvis rosa med en glittrig fjäril.

Victor fortsatte odla sitt bilintresse under bussresan, han satt med näsan tryckt mot rutan och sa "bilar" och "brum brum" hela tiden, han var verkligen lycklig.

Nu försöker vi oss på lite vila och så blir det en stillsam fredagskväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0