Med bussen i regnet

Idag behövde jag gå på banken, eller det har jag behövt i några dagar, men idag var det lite sista chansen. Någon liten rackarunge här hemma har lyckats blockera min bankdosa, dumt såhär i räkningbetalningstider. Jag tänkte sätta Lovisa på cykeln och fara ner till stan, men ösregnet satte stopp för planerna. Det fick bli bussen istället. Av någn outgrundlig anledning är mina barn stormförtjusta i att åka buss. Jag kan inte riktigt förstå tjusningen, kanske det beror på att jag är så in i bängen åksjuk så jag mer eller mindre mår som en bakfull igelkott när jag åker buss. Det rä visserligen något som blivit bättre med åren, men jag åker inte gärna buss långt, och inte gärna på morgonen när jag redan har fullt upp mitt livslånga morgonillamående.

Efter ett rejält lass pannkakor på kvällskvisten lekte barnen tills de stupade i säng, eller soffa i Lovisas fall. Hon vägrar sova i sitt rum. Just nu säger hon att hon inte kan sova där för sängen är för stor. Hon försöker övertala Victor till ett sängbyte med motiveringen att hon är en bebis och måste ha en bebissäng. Snart är det jag som hämtar upp hennes spjälsäng från förrådet, allt för det numera obefintliga kvällslugnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0