Tisdagspepp

Idag tog vi lite halvt om halvt sovmorgon, det har ju varit ett evinnerligt omflyttande av folk inatt igen, bara jag som får ligga på min vanliga plats.
Lovisa var åter lite svår att lämna, det är något nytt. Jag vet inte om hon känner att det är för nytt fortfarande på nya avdelningen även om hon har med sig en del gamla fröknar och de flesta av sina kompisar. Ibland kanske det ändå blir för mycket, det är ju ett helt annat tempo och tro det eller ej, men hon kan vara en ganska försiktig och blyg tjej innan hon känner sig helt hemma.

Jag är pepp idag på att börja ta hand om mig själv igen. När jag slutade jobba natt smög sig vikten sakta, men säkert upp igen och nu känns det inte så roligt. Lite rökstopp på det gjorde väl också sitt till. Nu känner jag att det är ohållbart och såhär vill jag inte ha det. Jag måste försöka dra ner på godsaker i första hand och sen även se över hur jag äter, det är alldeles för mycket mackor just nu tror jag.

Men först blir det lite städning här hemma innan jag kanske hinner med en liten promenad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0