Godnatt lördag

Snart. Jag sitter nog uppe en stund till.
Den här dagen har verkligen varit positiv för omväxlings skull. Barnen har varit så lugna och fina. Annars brukar det mest vara skrik och panik, men både igår och idag har de varit som jag alltid önskar att de var. Ja, förutom vid sänggåendet, då krånglade de lika mycket som vanligt.

Vi var en sväng på stan innan idag. Det var lite vi skulle kolla på. Lovisa skulle få köpa en present för att hon varit duktig och sovit bra i sin säng en tid nu. Egentligen skulle hon fått present för längesen, men det har inte blivit av av olika anledningar. Hon hade redan sagt att hon ville ha en sessaklänning så en sessaklänning fick det bli. Det mest rosa och glittriga hon kunde hitta såklart.


Bild lånad från Lindex.

Vi var även på jakt efter overaller och jag ahde spanat in en som skulle säljas extra billigt under en kort period. I butiken fanns en enda kvar, i Lovisas storlek. Lyckligtvis blev hon nöjd med att den var mörkgrå så vi köpte den. Det är bra med en lite neutralare färg tycker jag, så kan man liva upp den med vantar och mössa i roliag färger istället. Gällande Victor hittade vi inget av intresse så vi får kolla lite imorgon igen. Jag har även budat lite på tradera, men de vet jag ju inte om jag vinner. Time will tell!

Snart har jag stickat klart halsduken åt Silvio. När den är klar blir det till att öva på lite andra typer av maskor så jag kan göra något vettigt sen. Jag ska göra fuskpolokragar åt barnen. De man köper i affären täcker inte halsen särskilt bra utan täcker bara lite i glipan. Jag vill ha en modell med rejäl polokrage så det blir till att ordna själv. Hoppas det går vägen, mitt tålamod är ju inte alltid det bästa.

Kommentarer
Postat av: Patricia

Här har du fullt med mönster och även videos för hur du ska göra om du inte vet =)

http://www.garnstudio.com/index_lang.php

2011-09-27 @ 13:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0