Kluven till organisationer

Idag när vi var på stan hoppade mer eller mindre en kille från Amnesty på mig. Han ville såklart att jag skulle bli medlem. Vad annars. Och givetvis har han alla argumenten för vem vill liksom tacka nej till det de står för. Dock avböjde jag till hans stora förtret. Jag vill inte teckna upp mig för saker sådär på stan hur bra de än må vara. Dessutom vill jag kunna läsa på själv i lugn och ro och utifrån det ta ställning. Jag vill veta om insatserna verkligen hjälper. Nu har vi ju Amnesty som exempel och de lyckas säkert ibland att få igenom sina påtryckningar, men i hur stor grad? Hur ofta lyckas de procentuellt? Gör det verkligen så stor skillnad? Jag vill veta allt sånt först och själv ta ställnig till ett evetuellt medlemskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0