Håller tummarna för fortsatt vinterväder

Jag äslakr vintern, mycket snö ska det vara, då är det min favoritårstid. Idag snöar det för fullt. När jag lämnade Lovisa på dagis var det lite, lite vitt på marken och nu några timmar senare så fullkomligt vräker det ner. Hoppas att det ligger kvar imorgon för då står pulka högst på inköpslistan.

När jag kom till dagis var det utvecklingssamtal som gällde. Det är alltid skönt att få lite längre redogörelse för vad Lovisa har ägnat sig åt senaste halvåret samt även själv få tillägga saker eller diskutera om det är något oklart. Lovisa trivs som fisken i vattnet på dagis och är full av uppgåtg hela tiden, konstant ös. Det nagativa med det är att språket hamnar lite efter, men det tar hon igen på hemmaplan istället där hon kan ta det lite lugnare och tänka efter, det är nya ord varje dag så jag känner mig inte ett dugg orolig.

Det som däremot är oroande med Lovisa är att hon är väldigt dålig i magen och varje morgon börjar med att städa hennes säng. Så när ändå Victor skulle till sjukhuset frågade Silvio hans sköterska om hon hade några tankar kring det. Vi var ju lite inne att hon kanske är lite mjölkkänslig och det höll hon med om så nu när Lovisa ska vara hemma i två veckor ska vi köra helt mjölkfritt och se vad som händer.

Efter att Victor var klar på sjukhuset tog jag emd mig honom för att umgås lite med Hannah och Elvira. Vi började med lite fika/lunch på Skåres och sedan promenerade vi i snöyran. Mycket trevligt :)

Kommentarer
Postat av: Natha

Hej hopp! Jag åker hem på söndag, men vill gärna komma och lämna lite julklappar i veckan om det går bra?? Jag kan inte lova någon dag ännu... men är det nån dag som ni inte kan??

2009-12-15 @ 16:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0